Şcoala Gimnazială „Pompiliu Marcea” Tg-Jiu este una din unităţile de învăţământ ale municipiului Tg-Jiu şi are rolul de a educa elevii , de a-i îndruma şi pregăti pentru viaţă. E situată pe strada Mioriţei , Nr.4.
Institutia funcţionează într-un singur schimb , pe două nivele: Ciclul primar, cu program de dimineaţă 8,00-12,00 Ciclul gimnazial, cu program 8,00-14,00. Dispunem de o cladire principală cu un corp si constructii anexe. In cadrul ei functionează un cabinet de informatică dotat cu 10 calculatoare, unde cursurile sunt sustinute de profesor calificat, iar elevii pot afla tainele informaticii. Fiecare sală de studiu este destinată, pe schimb, unei clase de elevi.
Astfel, scoala dispune de: • Cabinet de religie; • Cabinet de limbi moderne, utilat pentru anul şcolar 2018-2019 cu o reţea de 15 notebook-uri şi un server cu conexiune wireless la internet; această conexiune asigură semnal în întrega clădire; • Cabinet de geografie; • Cabinet de istorie; • Cabinet de consiliere psihologica; • Laborator de fizica; • Laborator de chimie; • Laborator de biologie; • 1 sala de sport; • 1 teren de sport; • 1 biblioteca cu un numar de 23150 volume. In prezent, este dotată cu o centrală termica, ce asigura încalzirea tuturor spatiilor pe timp de iarna. Este utilată modern, pentru ca mediul educational în care isi desfasoară activitatea elevii si cadrele didactice din această scoală să fie cât mai propice unui învatamant de calitate, să fie cât mai atragător pentru elevi si parinti, pentru cadrele didactice.
Personalul didactic ce isi desfasoara activitatea în unitate sunt calificate si majoritatea, titulare, pasionati pentru munca pe care o prestează, daruiti scolii si elevilor acesteia. Profesionalismul acestor cadre didactice fac scoala mai primitoare, mai atragatoare, mai luminoasă. În anii şcolari următori ne-am propus realizarea unui număr de trei clase pregătitoare, dotate corespunzător, cu personal didactic calificat pentru predare la clasa pregătitoare. Pe lânga curriculum-ul national, oferim elevilor si un curriculum la decizia scolii, ore prestate de cadre didactice bine pregătite din punct de vedere profesional si nu numai.
Afirmarea școlii ca instituție de învățământ de nivel european prin:
- Perfecționarea managementului la nivelul școlii și al clasei;
- Perfecționarea pregătirii corpului profesoral pentru aplicarea metodelor moderne, activparticipative;
- Corelarea permanentă a curriculum-ului școlar cu nevoile educabililor;
- Optimizarea procesului de predare/învățare prin utilizarea unor instrumente moderne, compatibile cu nivelul actual al sistemelor educaționale folosite în instituțiile similare din Uniunea Europeană;
- Asigurarea unei infrastructuri școlare moderne și eficiente, care să asigure îndeplinirea obiectivelor specifice;
- Orientarea absolvenților claselor aVIII a spre forme de învățământ liceal corespunzatoare rezultatelor școlare obținute;
- Promovarea imaginii școlii în țară și străinătate;
- Constituirea și dezvoltarea relațiilor cu beneficiarii, pentru asigurarea unui feed-back permanent și eticient.
Pentru fiecare an de școlarizare, școala dispune de întregul material curricular (plan de învățământ și programe școlare, auxiliare curriculare: manuale, suporturi de curs, culegeri de lecții, ghiduri de conversație etc.;
Pentru organizarea eficientă a timpului alocat învățării în clasă și evitarea supraîncărcării, raportul dintre timpul destinat rezolvării de către elevi a sarcinilor de lucru în ora de curs și timpul necesar elevi lor pentru rezolvarea sarcinilor de studiu independente este în prezent de 2:1;
Numarul de clase pregatitoare cuprins în planul de școlarizare alocat de ISJ/ISMB fiecărei unitati de învătământ ține cont de capacitatea de cuprindere a acesteia, determinată de numarul salilor de clasa în care poate fi organizat, în mod corespunzător, procesul de învățământ la clasa pregatitoare, dar si la celelalte clase ale scolii si de obligativitatea cuprinderii în unitatea de iînvățământ a tuturor copiilor din circumscriptia școlară. La alocarea numarului de clase pregatitoare se ține cont de numarul copiilor care au împlinit vârsta pentru a începe învățământul primar, de arondarea strazilor la unitățile de învățământ sau de cea mai bună oportunitate educatională identificată.